thuismetsijtze.reismee.nl

Onder een boom.

Wat je al niet moet doen om een verhaaltje te schrijven, ik zit onder een boom aan de rivier le Loue, het sputtert af en toe zachtjes, in het dorp is niets te doen, alle winkels waren dicht, maar het was toch een mooie rit. We reden bijna gelijk verkeerd, de weg terug was afgesloten, deviation, we moesten over een heel smal binnenweggetje naar Bellegaarde en zie daar, we komen op de goede weg uit langs de Zwitserse grens over smalle bergweggetjes waarvan je alleen maar droomt, nu rijden we er echt overheen, het lijkt een weg zonder einde. In het dorpje Salins les Bains stoppen we bij een restaurantje, het wordt geen plat du jour, de chef maakt iets speciaals, veel kaas, ham, paté, worst, tomaten, wortelen en sla, het kan niet op. Ondertussen begint het zachtjes te sputteren, ze zetten een parasol op bij ons tafeltje, het is heerlijk, we verbazen ons erover hoe vriendelijk de Fransen zijn, de hele reis al, in 1975 hadden we hele andere ervaringen, maar dat is lang geleden. Er zijn zoveel dingen veranderd, net als wij zelf, daar vertel ik nog over als de verbinding beter is en ik genoeg stroom heb om een tijdje te schrijven.