thuismetsijtze.reismee.nl

Hoe ver het was en hoe warm.

Dat is de titel van een hoofdstuk uit de Camera Obscura van Hildebrand/Nicolaas Beets, een boek dat we moesten lezen voor de boekenlijst van Nederlands, nu kom je het boek heel zelden nog tegen bij de kringloopwinkel, toch was het wel aardig of is dat herinnering. We reden door Issoire, waar een digitaal bord de temperatuur van 40,2 graden aangaf, een beetje overdreven, maar warm was het wel, vooral bij de winkel waar we stopten om boodschappen te doen. Jolle bleef buiten bij de motoren, bestudeerde de route, zo is de verdeling; Jolle bepaalt de route, ik doe boodschappen en kook, dat gaat al tijden goed. Een schitterende dag, met prachtige weggetjes op en neer één en al bocht, goed opletten, veel tijd om rond te kijken is er niet, een volgende bocht komt er aan, we hebben beloofd heel thuis te komen, dus aandacht bij de weg en concentratie. We rijden rustig, hetzelfde tempo, hoeven nauwelijks af te remmen voor een bocht, soms een beetje als het erg scherp is, andere weggebruikers zijn er haast niet of ze halen ons zo snel mogelijk in, Jolle is onverbiddelijk, zijn tempo is wet, we hebben al een paar getoeter en scheldende mensen gehoord en gezien, we trekken ons er niets van aan, het is onze rit, voor vrachtautos gaan we soms even aan de kant.Het was niet ver, ook niet te warm op de motor heerlijk, maar we lopen twee dagen achter op het schema dat Jolle gemaakt had, misschien moeten we de route iets aanpassen/inkorten om volgende week donderdag in Buurse, Gelderland te zijn, we zien wel. We gaan om ongerveer half tien 's morgens weg en rijden tot een uur of vier in de middag, tent opzetten en dan een biertje, dat willen we zo houden de volgende week, ik houd jullie op de hoogte. Vandaag in ieder geval een schitterende rit door het Central Massifvoor de belangstellenden, morgen verder.

Mathilde

Hoi Sijtze
Fijn dat je weer een verslag schrijft.
Ik mis de foto's of maak je die niet deze keer. Nu zomerse foto's i.p.v met muts en handschoenen.
Liefs