thuismetsijtze.reismee.nl

Southbound.

Vanmorgen op tijd op, een stukje met de hond lopen, niet te ver in verband met de zere poot, hooi mee voor de pony. De laatste dingen inpakken in de koffers, alles op de motor, koffie drinken, eerst met Julia, daarna met Jolle en de hele familie komt ons onverwachts uitzwaaien. Op weg is nu zo vertrouwd, Jolle voorop met de route, ik volg en heb genoeg om rond te kijken, heerlijk ontspannen. Op de weg naar Gieten komt een auto voorbij die langzamer gaat rijden, een zwaaiende hand uit het raampje, we halen de auto in, Sjoerd en Chantal zitten erin, puur toeval zegt Jolle later, even later stuiven ze ons weer voorbij. Wij rijden rustig verder richting Emmen via Ommen naar Raalte, deze weg heb ik tientallen keren gereden, misschien wel vaker, na Raalte rijden we naar Deventer, daar komen we op de snelweg, ook nog de verkeerde kant op, draaien en voorbij Apeldoorn weer terug naar de kleine wegen. Het is prachtig op de Veluwe, de hei begint paars te kleuren, bomen aan weerskanten van de weg, we zijn weer op pad, er is niets veranderd, we rijden hooguit 80 km. en genieten van het rijden. Het is 30 graden, op de motor valt het wel mee, toch trek ik mijn handschoenen uit, we rijden over de brug van de Rijn en komen in de Betuwe, overal fruitbomen, het land van Flipje Tiel, wie kent de strip nog? De verhalen moeten nog in mijn hoofd komen, op zo'n eerste dag is alles weer nieuw, wat went het snel, twee jaar vallen weg, nu rijden we naar het zuiden, we verwachten geen extreem lage temperaturen. We rijden niet helemaal naar Zeeland, er is een boerderijcamping in Andel, in het land van Maas en Waal, mooier kan het niet. Macaroni met een sausje van verse groenten, gehakt en tomaat, olijven en een paar biertjes. Het leven is mooi, zus Rieneke is op vacantie in Italië, 50 km. van het aardbevingsgebied, nog volop naschokken, wat een verschil.