thuismetsijtze.reismee.nl

Verwachtingen.

Ik kijk weinig naar sport op de televisie, vroeger was dat anders, ik volgde alles, nu lees ik het in de krant de volgende dag of als ik erg nieuwsgierig ben kijk ik op teletekst. De verwachtingen op medailles zijn hooggespannen, vooraf wordt gezegd dat het record verbroken moet worden, dat zegt de chef de mission. Gebakken lucht, denk ik, een mens is geen machine, was dat maar zo dan hadden ze alles onder controle, een machine drinkt geen bier, luistert of liever gezegd wordt geprogrammeerd om geen gekke dingen te doen. Dan is er nog de vraag of er niet met twee maten wordt gemeten, Epke drinkt een paar biertjes en komt te laat terug of Maurits himself komt dronken thuis, ze worden naar huis gestuurd, ik geloof er niets van. Verwachtingen worden niet waar gemaakt, maar er is onverwacht succes op andere onderdelen, we zijn vergeten dat sport iets is van het moment, jarenlang trainen is geen garantie op een medaille, er ligt een vogelpoepje op de baan, Hilbert van der Duim, er is altijd wel een excuus te bedenken, met een gebroken pols win je zilver of verlies je goud? De Olympische gedachte van "meedoen is belangrijker dan winnen" bestaat niet meer of wel, maar dan heb ik veel gemist, bij uitzonderlijke prestaties wordt er gelijk over doping gesproken. Jaloezieof te weinig getraind, niet goed genoeg, pech of verkeerd geloot, een verwachting levert geen medaille op.

Verwachtingen dat bij een concert de nummers worden gespeeld die jij wilt horen vallen vaak tegen, ik luister naar een live-plaat van Jethro Tull, ik zag ze live met dezelfde nummers, prachtig maar het volgende concert met een compleet andere band vond ik niks, verwachtingen.

Verwachtingen komen vaak niet uit, leer er maar mee te leven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!