thuismetsijtze.reismee.nl

Slapeloze nacht.

Gisteravond kwam ik laat thuis, vamorgen weer vroeg op, zal ik nog een biertje nemen of gelijk gaan slapen? Ik nam een glas water en nog één, keek het journaal van acht uur terug, nam mijn boek mee naar bed, las een stukje en probeerde te slapen, ik heb de klok van de kerk alle uren horen slaan tot half zes, toen stond ik op en ging douchen, een kop koffie, een half uur met de hond wandelen, tussendoor de pony hooi en water gegeven. Goede voornemens heb ik altijd, er komt weinig van terecht en ook weer heel veel, net hoe je het bekijkt, slaap ik slecht omdat ik mijn biertje niet heb gedronken of is het onrust onder mijn leden en waar komt dat dan vandaan?

Vanmiddag ga ik naar de winkel, koop drie flessen Spätlese voor mijn moeder, ze drinkt een glaasje wijn 's avonds appte mijn zus en het is op, wil jij even langs gaan, vroeg ze. We zitten samen op haar balkon, praten over bloemen, mijn moeder vertelt over verenigingen van de kerk, waar ze bericht van heeft gekregen en die in september weer beginnen. Zullen we een glaasje wijn drinken, vraagt ze, toosten op Karin en Lo, hoe oud wordt ze? vijftig, wat jong en Johan?

Als ik weg ga zegt ze rijd je voorzichig, eerder vroeg ze naar de kinderen, ze ziet er oud uit ons moedertje, maar ze is nog bij de tijd.

Een slapeloze nacht en een dag werken, heerlijk als alles anders gaat, niemand weet meer waar hij of zij aan toe is, ik geniet.