thuismetsijtze.reismee.nl

Familie.

Tante Etty is ziek, de jongste zus van mijn vader, opgenomen in het ziekenhuis, prachtig klinkt dat, opgenomen, mensen ontfermen zich over je, jij bent niet meer in staat om voor jezelf te zorgen, anderen doen dat, vertellen wat goed is voor jou, het lijkt me niets. Ik vind een adreslijst van de familie Hielema uit 1992 met de namen, adressen, het geboortejaaar van iedereen en denk aan het verhaal achter al die namen, de gezichten die ik voor me zie zijn veranderd in oude mensen, ten minste als ik me zelf in de spiegel bekijk. Broer Lo stuurde een familie foto van het eerste weekeinde dat we samen waren, onherkenbaar jong zijn we na veertig jaar, het leven gaat snel, ik trap op de rem om de dagen tegen te houden, maar de dood staat om het hoekje te kijken en grijnst meedogenloos, iedereen komt aan de beurt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!