thuismetsijtze.reismee.nl

Nacht.

Ik hou van de nacht, als iedereen naar bed is kom ik tot leven, ik zet een plaat op, lees een boek, vroeger tekende en schilderde ik dan (dat moet weer terug komen nu ik minder werk, maar dat kan ik niet afdwingen, het moet vanzelf komen, ik heb al wel veel plannen). Het is heerlijk om in het donker te zitten, met mooi weer buiten en de nacht langzaam donker en zwart als een deken over me heen trek, terwijl ik het niet koud heb, we zijn vrienden in stilte, verstoord door een plaat die ik opzet, de nacht protesteert niet, is het eens met mijn keuze, de nacht probeert me aan te zetten tot tekenen en schilderen, ze heeft het al zo lang gemist dat ik papier na papier vol tekende, een kamervloer vol, het is echt stil geworden in het holst van mijn nacht. Ik zit in mijn stoel, drink een biertje, luister naar muziek of naar de stilte die bij het donker hoort, van beiden krijg ik geen genoeg, de stilte komt na de muziek of er voor, ze vullen elkaar aan, ik weet alleen niet hoe, het is elke nacht anders. Geen zorgen, ik ga ook wel eens vroeg naar bed dan mis ik de nacht, maar word ik uitgerust wakker, de morgenstond is ook wel mooi, vroeg op of heel laat naar bed, de zon komt op boven het land, soms kan ik niet kiezen, donker of licht, dag of nacht, goed of kwaad, de ander of ik, laat naar bed gaan en uitslapen of op tijd naar bed gaan en vroeg op staan, klassieke muziek of hardrock en ga zo nog maar even door. De keuze tussen muziek/lezen en televisie is snel gemaakt, helemaal in de nacht, als ik moe ben kijk ik soms naar programma's op tv gemist, maar daar heb ik achteraf vaak spijt van, een plaat is altijd beter dan DWDD in herhaling, maar ik ben ook wel eens zwak, ook geef ik dat niet zo gauw toe, ontkennen is beter dan bekennen, een uitspraak waar we uren over kunnen praten.

Dat maakt het leven leefbaar of anders herkenbaar, wie ben ik?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!