thuismetsijtze.reismee.nl

Frank Zappa for president.

Bij toeval kijk ik naar een documentaire van Roelof Kiers over Frank Zappa, een interview afgewisseld met live muziek, Flo and Eddie zijn er bij, vroeger van the Turtles; Happy Togheter, iedereen kent het nummer. In de jaren zeventig stond de televisie in zijn kinderschoenen, het was een stuk leuker als nu, Swiebertje ging echt zwerven, Top Pop was het programma, play back met Penny de Jager & danseressen op de achtergrond, de VPRO kwam 's zomers met het programma PikNik, live concerten die werden opgenomn en uitgezonden, Slade, Cuby met zijn Blizzards, ook Frank Zappa trad er op live met zijn band, Mothers of niet, het doet er niet toe. Ik probeerde al die concerten te bekijken, vooral luisteren op onze zwart-wit televisie, waarvan het beeld geregeld wegviel en wij het dak weer op moesten om de antenne te richten. Ik zat te kijken naar het optreden van Frank Zappa, zijn teksten werden ondertiteld, toen mijn vader en de heer Buikema binnen kwamen, het commentaar was duidelijk, dit gaat te ver, maar ik mocht toch blijven kijken/luisteren, misschien vonden ze het wel opwindend, ik weet het niet, het werd afgekeurd in de naam van de Heer, daar was het Frank om te doen, de hypocrisie over alles moest de wereld uit. Zover zijn we nog lang niet, we moeten eerst maar eens leren om met elkaar te praten, vooral als het moeilijk is, zonder omwegen. Frank for president is een uitgemaakte zaak, Trump en Clinton kunnen nog niet in zijn schaduw staan, helaas is de man dood.

Verkiezingen in Nederland komen er aan, Harry Muskee for president kan ook niet meer, misschien luistert Geert Wilders naar zijn muziek, ik denk het niet, maar het zou hem op andere gedachten kunnen brengen. De wereld blues, het gaat helemaal fout in onze wereld als we niets doen dan alleen maar naarr elkaar kijken, be(ver)oordelen op kleur, geloof, inkomen, geaardheid, mogelijkheden die voor iedereen gelijk moeten zijn, zijn het niet. We zijn nog ver verwijderd van een wereld met Frank als president, luister naar zijn muziek, lees zijn teksten dan hebben Mark, Geert, Sybrand, Samson, Pechtold het nakijken, die snappen er niets van net als de rest van de wereld.

Mijn lieve zegt dan dat ik arrogant ben, ik denk dat ik het wel weet en ze heeft gelijk, ik snap er ook geen zak van, doe alleen maar alsof.

Nog een plaat om alle ellende te vergeten, die is er niet helaas, ik moet het zelf doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!