thuismetsijtze.reismee.nl

Lo bedankt.

Af en toe heb ik een duwtje in mijn rug nodig om in beweging te komen of iemand die me een goede raad geeft, dat was Lo vanmorgen, die zich afvroeg of ik gelukkiger zou worden met een nieuwe oude motor. Als ik iets belangrijks moet doen, begin ik met andere dingen, uitstelgedrag, huishouden, was opvouwen, twee keer met de hond lopen tot ik uiteindelijk ga doen wat ik me voorgenomen had, de motor schoonmaken. Het is geen schoonmaken zoals vriend Jolle het doet tot alles schoon is en glimt, ik ben allang blij dat al het vuil is verwijderd. Het belangrijkste was om de motor te starten, in 1 keer aan, het overbekende geluid klonk, choke terug naar half, daarna uit en in het zachte gebrom hoorde ik de motor ons verhaal vertellen, de reizen die we samen gemaakt hebben en dat het toch wel heel jammer zou zijn als we uit elkaar zouden gaan, wie zou mij veilig over de wegen rijden? Het bleef even stil, op het zachte tikken van de kleppen na, ik voelde een druppel op mijn wang, regen, geen traan, maar ik moest wel even slikken, ik probeerde de lichten, knipperlichten, alles werkte, ik stuurde de motor voor een kort ritje over de weg, bochtje links, rechts, even hard, geen probleem, ik voelde me gelukkig. Lo bedankt.