thuismetsijtze.reismee.nl

Kip met rijst.

Onze vader at het liefst aardappelen, groente, stukje vlees, traditioneel hollands, maar als er dan toch iets buitenlands gegeten moest worden dan was het nasi met veel sambal, rijst en kip met of zonder compote (was dat iets van die tijd, jaren 70 of iets christelijks)?,ik weet het niet precies, maar hoor van mijn lieve met de zelfde christelijke achtergrond, dat zij ook rijst met compote aten op zondag. Ik heb een goede kip gekocht, die op zijn pootjes rond kon lopen buiten, voel me een beetje schuldig, maar wat ruikt het lekker als zo'n kip in de pan ligt te braden, de hond wordt er onrustig van, zij ruikt teveel. Straks zet ik de pony in het gras bij de kersenboom. Waarom eet je geen vlees meer?, dochter julia hoorde van zoon jelmer lang geleden dat er in frikandellen paardevlees zit, sindsdien eet ze geen vlees meer. Ik probeer het ook, maar kip met rijst kan ik niet weerstaan. Ik zie mijn vader genieten van zijn rijst met veel sambal, hij heeft gevochten in indonesië, vlak na de tweede wereld oorlog, maar dat is een ander verhaal.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!