thuismetsijtze.reismee.nl

Terugslag.

Na een lange periode van werken krijg ik vaak een terugslag als ik thuis ben, soms de eerste dag of de tweede dag, net of het lichaam moet wennen aan de vrijheid van het zelf bepalen van wat ik ga doen, in plaats van de regelmaat op het werk. Er valt een apathie over me, ik ga dingen verzinnen om te doen om maar niet te doen wat ik me had voorgenomen, vandaag was ook zo'n dag van uitstellen en uiteindelijk afstellen van wat op het programma stond. Ik heb me wel vermaakt, ga langer en verder met de hond lopen, lees bij terugkomst de krant nog eens door, dat soort dingen, huishoudelijke taken nemen meer tijd in beslag, ik heb nog een boek liggen dat nodig uitgelezen moet worden. Ik ga lekker in het zonnetje zitten op de bank in de serre, de dag vliegt voorbij, prima toch, niemand die me vertelt wat ik moet doen, maar toch dat stemmetje in mijn hoofd dat me wijst op de dingen die ik had moeten doen. Ik zet een plaat op met orgel muziek van Bach om mijn hoofd leeg te maken van het stemmetje, het lukt, de prachtige muziek neemt me mee naar de kerk van vroeger, waar de organist ons wist te betoveren voor en na de kerkdienst.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!