thuismetsijtze.reismee.nl

I'll sleep when I'm dead.

Een cryptische tekst van Warren Zevon, wie kent hem niet, op de gelijknamige plaat uit 1976. Het zet me altijd aan het nadenken, dat kan bijna niet anders, ik slaap als ik dood ben, hoe bedenk je het en dan maak je er ook nog eens prachtige muziek bij. Warren Zevon is een verhaal apart, lees op wikipedia, luister en download zijn muziek op the pirate bay.

Ik ben blij met een paar dagen thuis, uitslapen gaat moeilijk, vroeg naar bed is geen probleem, lange nachten met vreemde dromen. Vannacht kwam oom Sietse langs in een droom over kamperen, ik sprak met hem over het leven zo levensecht dat ik er van schrok toen ik wakker werd, ik hoorde zijn stem, zag zijn gezicht, hij was dichtbij.

Er was ook nog een andere droom, die was erg persoonlijk, maar ook dat beleefde ik als echt, vreemd, misschien moet ik vaker vroeg naar bed gaan om een leven te dromen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!