thuismetsijtze.reismee.nl

Beledigen.

Beledigen = iemands eer en goede naam aanranden, krenken, kwetsen. Er is heel veel over geschreven en gesproken de afgelopen dagen, alle bekende nederlanders met een mening kwamen langs in de praatprogramma's, de kranten stonden er vol van, maar ik werd er niets wijzer door. Een goede naam moet je verdienen voordat je beledigd kan worden, het probleem is snel opgelost, de Turkse president probeert op alle manieren een soort van nieuwe sultan te worden, alleenheerser in een democratisch land, hoe is het mogelijk dat zoiets kan, weg goede naam, beledigen mag in een democratie. Mensen kiezen voor een baan in de openbaarheid, zijn het onderwerp van spot, kritiek, beledigingen, dat soort dingen, soms een taart in je gezicht, als je er niet tegen kan moet je er niet aan beginnen, macht eist zijn tol. Beginnen ze aan zo'n baan uit idealisme of is het prettig om in de belangstelling te staan, kijk naar de amerikaanse voor verkiezingen, miljoenen dollars kost het om president te worden en dan?, vechten tegen de bierkaai, nooit worden er revolutionaire veranderingen doorgevoerd, wereldwijd al helemaal niet, alle regeringsleider kijken naar elkaar, zitten hun tijd uit, zijn even beroemd, staan in het middelpunt, verder niets. En wij gewone burgers gaan mee in de stroom van niets, een opstand zie ik er niet van komen, iedereen vind het wel best, eigen leven eerst, als ik het maar goed heb dan kijk ik op het journaal wel naar de ellende in de wereld en daarna naar de soap van mijn leven. Ik ben geen haar beter.

Er moet iets veranderen in de wereld, onze wereld, als je niet tegen kritiek kan moet je geen president worden, als we iets willen veranderen kijk dan naar canada waar vluchtelingen een warm welkom krijgen, de PVV zou er weinig stemmen krijgen, denk ik, maar ik woon in Nederland, de tolerantie van ons kan bijgezet worden op de lijst van werelderfgoed, het is zo goed als verdwenen als we niet oppassen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!