thuismetsijtze.reismee.nl

Het gewone leven.

Na een lang weekeinde vrij, samen met de familie, begon vandaag het gewone leven weer, late dienst, altijd prettig want dan hoef ik niet zo heel vroeg op te staan en ook niet zo vroeg naar bed. Het mooie van het gewone leven is de regelmaat, de afwisseling van de vroege en late diensten, het is eigenlijk nooit gewoon, er gebeurt altijd wel wat en ik moet daar creatief mee om zien te gaan, saai is het nooit! Ik voel me er als een vis in het water, ik heb het naar mijn zin, maar het is nu tijd om andere dingen te gaan doen, die zijn blijven liggen, zoals het onderhoud aan het huis, de creatieve kant van mij die op een enkele poging na langzaam is uitgedoofd, niet opgedroogd want er is elke dag wel een idee, een tekening, een linosnede die in me opkomt, honderden (klassieke) platen zijn er om te beluisteren, boeken om te lezen, de groente tuin, bloemen tuin, kortom het is tijd om minder te gaan werken, vanaf 1 mei. Ik ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken, kan ik de discipline opbrengen om te gaan doen wat ik voor ogen heb of ga ik zitten lezen in de zon of op de veranda, dat kan en is ook geen slechte keuze, alles is mogelijk.