thuismetsijtze.reismee.nl

De waan van de dag.

Elke dag is er wel iets waar iemand kritiek op heeft, dat uit via de sociale media, de bekende televisie programma's, geschreven in de krant, zeg het maar en het grote publiek volgt of geeft daar weer kritiek op, het houdt nooit op, de waan (ijdele gedachte) van de dag, bijna iedereen is er druk mee. Waar haal je de tijd en de energie vandaan om dat te doen, het lijkt me vreselijk, maar eigenlijk doe ik zelf niet anders, elke dag probeer ik iets te schrijven over mezelf, mijn omgeving, herinneringen, wat er zoal gebeurt in mijn leven, vroeger en nu. Ik denk dan dat de waan van de dag aan mij voorbij gaat, maar stiekem volg ik al die nieuwtjes, zeg dat natuurlijk tegen niemand, ik blijf op de hoogte. Het is ook zo lekker om verhalen te lezen over mensen die beroemd zijn of rijk en dezelfde problemen hebben als wij, het gewone volk, alleen bij hun wordt het breed uitgemeten in het nieuws, maar dat is de tol van de roem.

Een voorbeeld:

Hulk Hogan krijgt 115 miljoen schadevergoeding voor seksfilm

Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 maart 2016 00:21 Laatste update: 19 maart 2016 07:33
Een rechtbankjury heeft vrijdag bepaald dat Hulk Hogan recht heeft op een schadevergoeding van 115 miljoen dollar (102 miljoen euro) voor het publiceren van een seksfilmpje van Hogan door de site Gawker.

Gawker heeft de privacy van Hogan geschonden door het filmpje te publiceren, aldus de jury volgensBuzzFeed.

De zaak draait om een uitgelekte sekstape van de professioneel worstelaar. In de video is te zien hoe Hogan de liefde bedrijft met detoenmalige vrouw van zijn voormalige vriend Bubba the Love Sponge.

"Dit is een overwinning voor iedereen van wie zijnprivacy ooit is geschonden", aldusDavid Houston, de advocaat van Hogan.

De oud-worstelaar ontvangt 60 miljoen dollar voor emotionele schade en 55 miljoen dollar voor opgelopen economische schade. Hij werd na het uitlekkenvan de video onder andere ontslagen uit de grootste worstelfederatie WWE.

Video

De anderhalve minuut durende video verscheen ruim drie jaar geleden op Gawker. De video werd in totaal meer dan 2,5 miljoen keer bekeken op de site.

Gawker had de video al verwijderd. Hogan is nu op zoek naar andere websites die een kopie van de filmhebben gepubliceerd. Zijn advocaat dreigt de sites met drastische maatregelen als dat niet gebeurt.

De uitgever van Gawker,Nick Denton, heeft gezegd in bezwaar te gaan tegen de uitspraak.

De wereld is echt gek aan het worden en ik kijk mee.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!