thuismetsijtze.reismee.nl

Wakker.

Er zijn nachten dat ik niet in slaap kan komen, het valt niet mee, ik doe er van alles aan om de slaap te vatten, ik kijk muziek op youtube, alle oude en nieuwe muziek komt voorbij, maar daardoor word ik alleen maar wakkerder. Ik loop naar buiten met de hond, geef de pony een wortel, ga even zitten in de stoel op de veranda, maar daar is het nog te koud, wakker zijn is geen probleem als je uit kan slapen, morgen is het weer vroeg dag, dan ben ik er weer.

We kwamen op de motor uit Frankrijk, camping Groenlo en de volgende dag reden we naar Lichtenvoorde waar het meisje woonde waarop ik verliefd was. Verbazing alom, twee jongens uit het noorden, lang haar, we werden ontvangen als vorsten, moeder kookte voor ons, gastvrij, we mochten blijven slapen, ongekend voor mij, niets was vreemd, het voelde als thuis, niet als het huis van mijn ouders waar toen strenge regels golden, maar het werd een vrijplaats in mijn leven, mijn ogen en mijn geest werden geopend, zo verschillend met de starre wereld waarin ik opgroeide. Uitbundig en vrolijk werd het leven daar gevierd, drank dat is bier was er in overvloed en niemand die er moeilijk over deed, ik ging er zovaak heen als het kon. Ik kan er nog heel veel over vertellen.

Herinneringen bij een afscheid van een lieve vrouw, moeder Lelivelt is overleden.