thuismetsijtze.reismee.nl

Achteraf.

Bijna niets is mooier dan muziek luisteren, er zelf bij zijn is nog mooier en dat was het vanavond. Vanaf de eerste toon tot de stilte na de laatste noot was het drie uur adembenemend mooi, het verveelde geen moment, als er al een langdradig stuk in zat dan was er nog genoeg om naar te kijken, de rietblazers die een ander instrument pakten en hun rieten moesten verwisselen ofzo, ze waren er behoorlijk druk mee, zangers & zangeressen die voor een solo op hun eigen manier naar voren op het podium kwamen om te zingen, een kleine vrouw die prachtig op een grote bas speelde, de prachtige instrumentale stukken, een dirigent die helemaal opging in de muziek, een zaal vol mensen die het wonder aanhoorden. Vanavond ben ik met mijn zus naar de Matthäus Passion van Bach geweest, zaterdag ga ik weer, met mijn lief, donderdag draai ik de hele passie op 78 toeren plaat uit de jaren veertig. Misschien moet ik daarna een paar jaar thuisblijven, het wordt een soort hype om er heen te gaan, er zijn steeds meer uitvoeringen, iedereen moet er geweest zijn, ik ook, misschien moet ik in navolging van anderen weer gaan geloven, dat doe ik zeker in de muziek, deze muziek.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!