thuismetsijtze.reismee.nl

Verrassend.

Ik kreeg een kaartje voor mijn verjaardag van mijn jongste broer J.J., die me al 63 jaar gaf, zover is het pas volgend jaar, niet erg, maar hij schreef over 2 jaar (3 jaar) weer een lustrum, kunnen we weer mooi op de motor. Vriend Jolle en ik worden dan 65, daar had ik nog niet zo bij stil gestaan, misschien ook wel een leeftijd om te gedenken, Jolle begon op onze vijftigste verjaardag over een reis naar de Noordkaap, die hebben we gemaakt, dat doen we niet nog een keer. Heel stiekem heb ik gekeken naar de bootreis van Hirtshals naar IJsland.

IJsland rond op uw eigen motor

Deze reizen zijn samengesteld voor de motorrijder die houdt van avontuur

De IJslanders noemen het “the full circle”, de route beslaat de gehele rondweg op IJsland. Rijdt uw motor aan boord van de Norröna en geniet van de faciliteiten aan boord op weg naar uw eerste bestemming: de Færøer Eilanden. Hier wacht u een landschap dat u nergens anders ter wereld vindt. Kleine dorpjes in een stoer landschap, de zee beukt constant tegen de rotsen en de uitzichten zijn spectaculair.

Reist u verder door met Smyril Line dan wacht u het ruige IJsland met een rijke variatie in landschap dat in de loop der eeuwen veel mensen heeft geĂŻnspireerd.

Uw motor gratis mee naar IJsland

De aanbieding is geldig gedurende het hoogseizoen in de periode 14.06-21.08 2016. Bespaar tot € 360.De enige voorwaarde is dat u op een zondag vertrekt vanaf de Færøer Eilanden.

De overtocht

M/S Norröna is één van de nieuwste schepen in de Noord-Atlantische Oceaan en het enige passagiersschip dat het hele jaar door in de Noord-Atlantische Oceaan vaart. Het schip biedt plaats aan ruim 1.482 passagiers en 800 auto’s.

MS Norröna onderhoudt de route Denemarken - Faerøer Eilanden - IJsland het hele jaar.

M/S Norröna heeft wekelijkse afvaarten vanuit Denemarken naar de Faerøer Eilanden en IJsland. In het laag-en tussenseizoen is er één keer per week een afvaart naar de Faerøer Eilanden en in het hoogseizoen twee keer per week. Dit geeft u de mogelijkheid om twee prachtige bestemmingen te ontdekken in één reis. Combineer uw vakantie naar IJsland met een stop-over van 3 nachten op de Faerøer Eilanden op de heenreis of een 2 nachten stop-over op de Faerøer Eilanden op uw terugreis. U kunt natuurlijk ook langer op de eilanden verblijven.

Het grote voordeel van reizen met M/S Norröna is de mogelijkheid om uw eigen auto, camper of motor mee te nemen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over het gewicht van uw bagage.

Naast de losse overtochten biedt Smyril Line ook de Viking Cruise aan van begin april tot half oktober. Deze cruise begint in Denemarken met vertrek op een zaterdag en duurt een week. Deze Noord-Atlantische cruise geeft u de mogelijkheid om zowel IJsland als de Faerøer Eilanden te ervaren in één reis. U bent twee volle dagen opIJsland en heeft de mogelijkheid om diverse excursies te boeken. Er zijn tevens twee stops van respectievelijk 9 en 6 uur op de Færøer Eilanden.

Smyril Line is een ervaren rederij die de eilanden in de Noord-Atlantische Oceaan verbindt met het Europese vasteland. In 2012 zijn wij onderscheiden met de Deense Travel Awards voor onze uitstekende service onder en staan we in de top 3 van passagiers rederijen.