thuismetsijtze.reismee.nl

Druk.

De hele dag heeft het geregend, miezerig, hard, hagel, natte sneeuw, het is maart, alles kan gebeuren, je weet het maar nooit. Op mijn manier had ik het druk vandaag, uitslapen hoort daar niet bij, de hond uitlaten en het paard buiten zetten ook niet, ik moest boodschappen doen, appeltaarten moeten worden gebakken, uiensoep gekookt, brood in de oven, drank in de kast, ik uit de kast, het komt helemaal goed. Prachtig boek, Advocaat van de Duivel, ik was het verhaal vergeten, de beschouwing van een leven dat gaat eindigen, de worsteling met het geloof wordt prachtig verteld, eigenlijk gaat het om de strijd die elke dag gestreden wordt, er is geen passend antwoord voor, iedereen moet maar zien hoe hij of zij het elke dag weer rooit, de dag door komt in vrede met jezelf en jouw omgeving, het valt vaak niet mee, toch leven we door in de overtuiging dat het goed komt of beter wordt, dat het anders gaat dan we hadden verwacht maakt niet uit hoe, we passen ons aan. Ik heb het niet druk, ik doe de dingen die ik moet doen, die er van me verwacht worden, dat is het leven, mijn leven gaat zijn gang en ik ben er tevreden mee. Morgen appeltaart bakken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!