thuismetsijtze.reismee.nl

Liefde en haat.

Ik wilde vanavond iets schrijven over de liefde, soms moeilijk voor mij om over te praten, te vertellen dat ik van jullie houd, van iemand houd, maar in plaats daarvan kijk ik naar een film, The Hateful Eight. Vanaf het begin ben ik overdonderd door de beelden, de dialogen, ik bedoel hoe de personen in de film met elkaar praten of juist niet, de muziek van Ennio Morricone, ik ga niet vergelijken met andere films, heel bijzonder en ik ben pas halverwege, zo verder met het kijken, ik lees over de liefde, het boek begint met de vraag: "Is liefhebben een kunst." Morgen verder, de film is nog lang niet afgelopen.

Hij die niets kent, heeft niet lief.

Hij die niets kan, begrijpt niets.

Hij die niet begrijpt, heeft geen waarden.

Maar hij die begrijpt heeft ook lief, neemt waar, schouwt...

Hoe meer iets gekend wordt, des te groter is de liefde...

Een ieder die zich verbeeldt dat alle vruchten terzelfdertijd

tot rijping komen als de aardbeien, weet niets van druiven.

PARACELSUS

uit het boek van Erich Fromm - Liefhebben, een kunst, een kunde.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!