thuismetsijtze.reismee.nl

Provincie Groningen.

Ik ben geboren in de stad, hier weet dan iedereen dat ik de stad Groningen bedoel, een prachtige plaats om te wonen, te studeren, uit te gaan, kortom ideaal om er op te groeien. De reden waarom ik er weg ging had te maken met één ding, mijn eigen weg zoeken en vinden, dat kon niet langer in de stad Groningen, ik had het idee dat iedereen me wilde vertellen hoe ik moest leven, ouders, kerk en school probeerden mijn pad voor de toekomst te bepalen, ik had daar een hele andere mening over, die niet werd gehoord. Dovemansoren. Na een omzwerving van vijftien jaren kwam ik terug in de provincie Groningen, de stad vond ik te druk, de ruimte van het platteland trok me veel meer. Ik bouwde er een houten huis, waar ik nog steeds in alle tevredenheid woon, er moet wel wat gebeuren, maar het wordt er steeds mooier, ondanks alle verhalen en ellende van de aardbevingen. Ik voel me er thuis, het dialecct spreek ik niet, ik versta het wel, oom Sietse liet me heel lang geleden de muziek van Ede Staal horen, lang voordat hij bekend werd, hij werkte bij Radio Noord.

Ik denk niet dat ik hier nog weg ga.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!