thuismetsijtze.reismee.nl

Samen of alleen.

Kerstfeest is het feest van samen, hoor ik op het werk, om me heen, van familie en soms ook van wild vreemden. Met de familie zijn we samen gekomen op de zaterdag voor kerst, zodat iedereen vrij is om de kerstdagen samen met kinderen, kleinkinderen of vrienden te vieren, volgens het woordenboek is Kerstmisvieren - feestelijk doorbrengen of gedenken, dat klopt dan wel aardig. Vanmorgen op eerste kerstdag vierde ik dat alleen met koffie en een paar plakken zelf gebakken kerstbrood met spijs, heerlijk, eigenlijk was ik niet helemaal alleen, de hond en de pony waren er ook en om het helemaal in stijl te vieren hadden we ons in de stal terug kunnen trekken, stro en hooi genoeg. Het ruikt zo lekker, stro in de stal en het lijf van de pony maakt het binnen de korste tijd aangenaam warm, zo was het in Bethlehem ook met de os, de ezel en de schapen, niks geen centrale verwarming of heather, puur natuur en uiterst modern als ik de verhalen in de krant lees over nieuwe vormen van energie, ik doe er driftig aan mee. Samen een feest vieren is toch wel een stuk gezelliger, morgen zit het huis weer vol, de houtkachel gaat wel aan, want onze lijven stralen heel veel minder warmte uit dan dieren, anders krijg ik het huis nooit op temperatuur en begint iedereen te klagen.

Voor de goede orde, kerstkaartjes verstuur ik al heel lang niet meer, wel een kaartje om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen, die ga ik de komende dagen maken en versturen, op oudjaarsdag zet ik een kaartje bij het verhaaltje, niet eerder anders is het nieuwe er al in het oudjaar van af.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!