thuismetsijtze.reismee.nl

Vluchtelingen.

Duiven zijn het symbool van de vrede, Noach stuurde een duif uit zijn ark om te kijken of het water al gedaald was, de duif kwam terug met een olijftak. Vrede is 1.een toestand van rust en kalmte 2. een toestand van normale politieke staatkundige verhoudingen tussen twee of meer staten, conclusie vrede is ver weg. Ik kijk naar het journaal, hekken worden om ver gegooid, vuurwerk knalt, gepraat wordt er niet alleen geschreeuwd, volgens mij weet niemand waar het over gaat. Worden vluchtelingen een geldelijk gewin voor gemeenten, geplande bedrijfsterreinen, die door de crisis als verloren moeten worden beschouwd, afgeschreven, worden opeens financiëel weer aantrekkelijk door er vluchtelingen te huisvesten voor langere tijd. Draait de wereld alleen maar om geld, is er geen medeleven, ik durf niet te zeggen medelijden, met mensen die alles hebben verloren, zijn we zover gezonken dat we alleen maar eerst aan ons zelf denken, daar hoor ik ook bij, als het ons niet zint gooien we hekken omver, schreeuwen we woorden waarvan ik nooit had gedacht dat ik ze zou horen, maar die ik misschien mee zou roepen als ik er bij was geweest, ik ben niet beter dan de rest van de wereld. We zijn volgers in plaats van dat we zeggen waar het op staat, klootzakken zijn het, ik kan een vloek net onderdrukken, leeghoofden, relschoppers, hebben ze niets beters te doen, sukkels, ik kom ze elke dag tegen en zij mij, toch zeggen we niets tegen elkaar, we vluchten naar onze eigen wereld, vrede of geweld, schreeuwen of luisteren, het lost niets op we blijven tegen over elkaar staan in het niet willen begrijpen van wat er echt aan de hand is, een toekomst voor iedereen in rust en kalmte zonder bedreiging van oorlog of geweld hier vlak om de hoek, een utopie.

Thomas Moore schreef erover lang geleden, een droom, maar er is nog steeds niets veranderd, het is alleen maar verslechterd, 1984, big brother is watching you, nu een realiteit, iedereen kan zien wat je doet, we laten het elkaar weten in woord en beeld, we zijn er trots op, schamen ons nergens meer voor.

Laat de vluchtelingen tot mij komen, maar Jezus riep ze tot Zich en zeide: Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods. Lucas 18:16

Am I not a man? And is not a man stupid? I’m a man, so I am married. Wife, children, house, everything. The full catastrophe.”

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!