thuismetsijtze.reismee.nl

Erwtensoep met veel vlees.

Regeren is vooruit zien, dat heeft er jaren aan ontbroken in Nederland en nog steeds lijkt het nergens op, zorg, onderwijs en cultuur worden weg bezuinigd, misschien was Willem Alexander de enige die een vooruitziende blik had, hij sloeg Maxima aan de haak en de populariteit van het koningshuis steeg tot boven het maaiveld, hij was een beetje dom, maar daar kwam hij ook mee weg. Alle ellende in de wereld is gemakkelijk op te lossen, John Lennon zei het al zo lang geleden, Give Peave a Change, maar zo eenvoudig is het niet, de politiek ( dat is betrekking hebbend op het beleid) schiet al tientallen jaren ernstig te kort in een visie op de samenleving, op de wereld, het is alleen maar een partij gebonden mening, hoeveel kiezers win ik met mijn standpunten (die er niet zijn) om de volgende verkiezingen te winnen. Nooit hoor ik iets over een lange termijn, ten minste langer dan een kabinet regeert, denken over de toekomst van dit land, europa, de wereld kunnen we niet, het is nog steeds eigen land/volk eerst, eigenlijk IK eerst en dan de rest, misschien verandert dat na vrijdag de dertiende. Ik ben optimistisch, niet wat we op de zondags school leerden, "de mens is geneigd tot alle kwaad", maar andersom, we willen het goede voor iedereen en gaan er alles aan doen om dat te bewerksteligen, iedereen en overal.

Regeren is vooruit zien, vrijdag gaan we de boiler plaatsen en misschien de verwarming, druk bezig dus nu alvast erwtensoep met veel vlees gemaakt, roggebrood met spek en bier gekocht, geen tijd om te koken, alleen de soep warm maken en samen eten.

Samen is het belangrijkste woord voor de toekomst.