thuismetsijtze.reismee.nl

Beterweters.

Ik kijk weinig televisie, maar altijd naar het acht uur journaal als ik thuis ben, soms naar de populaire programma's als ik op de bank neerval in een aanval van niets doen, apathie, alles is goed, het nieuws dondert over me heen, de meningen zijn verdeeld, dat is de basis van een goede gespreks show met bekende gasten, ze vertellen ons de waarheid in al zijn geledingen, dat wil zeggen ze vertellen ons hoe wij het nieuws moeten beleven, zij bepalen onze mening en het vreemde is dat er niemand is die daar tegen op staat of er tegen in gaat, we zijn makke schapen, het publiek zwijgt Er speelt een band All you need is love, prachtig maar ze krijgen niet de kans om she love's you yeah yeah yeah te zingen op het einde, net als op de plaat, daarvoor krijgen ze te weinig tijd. Te weinig tijd dat is het probleem van onze generatie, alles moet snel, een mening van gisteren is vandaag achterhaalt, aan een gedachte over wat er gebeurd in onze wereld komen we nauwelijks toe, laat staan dat we er over nadenken wat er gaande is in ons eigen leven, het lijkt wel op mijn eigen leven, het hobbelt voort op blote voeten, ik struikel over dingen die ik niet zie, ik ben blind. Gelukkig zijn er de beterweters die me vertellen hoe het zit, wat ik moet doen, hoe ik moet denken, ze zijn overal en beheersen het nieuws met hun mening in avondvullende programma's. Swiebertje was een zwerver die vergat te zwerven tot dat hij beroemd werd en uiteindelijk geen andere keus had om weg te gaan om weer een zwerversleven te leiden. Ik vergeet waar het over gaat, verdwalen is niet zo erg, ik heb brood kruimeltjes gestrooid, maar niemand lust ze gelukkig, de weg terug vind ik zonder problemen, het leven is geen sprookje, dat willen we er van maken als we verdwaald zijn.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!