thuismetsijtze.reismee.nl

Cuby & the Blizzards.

Af en toe kijk ik op marktplaats naar platen die ik nog niet heb, maar wel zou willen draaien, de eerste platen van C + B horen daar ook bij, vaak wel te koop maar met een te hoge prijs. Ik heb de box Cuby's Blues gekocht, met alle bekende nummers, toen ik zestien was, de band was al een paar keer van samenstelling veranderd, ik begon naar optredens van ze te gaan, maar de eerste platen bleef ik missen. Eergisteren viel mijn oog op een advertentie van iemand die 25 platen van Cuby & the Blizzards en Muskee aanbod op marktplaats, alle platen en dubbele, de man stopt met verzamelen. Onderhand weet ik een beetje hou je moet bieden, soms gaat het verkeerd, maar deze platen kan ik volgende week dinsdag ophalen in Delfzijl, of all places. De dubbele, ook van mezelf zet ik weer op markplaats, zodat ik de kosten er grotendeels uit denk te krijgen, anders geef ik ze weg aan liefhebbers op hun verjaardag. Het blijft een rare tik, ik weet het, op cd klinkt het lang niet zo mooi, de platen in mijn handen, de hoes bekijken als ik de plaat opzet, het blijft altijd een magisch moment. Die rare tik geldt alleen voor mij, niet voor de platen, want dat is vaak storend. Nu is het stil in huis, geen muziek, misschien straks, ik hoor de ademhaling van de hond die aan mijn voeten ligt, dat is genoeg om tot rust te komen, een andere keer knalt de muziek uit de speakers.