thuismetsijtze.reismee.nl

Beethoven en boiler.

In mijn pauze tussen de middag ga ik af en toe naar de kringloopwinkel in hoogezand of is het nog sappemeer, het maakt niet uit, ik loop meestal snel naar de boeken afdeling, duizenden staan er in schappen, op tafels, maar ik koop steeds minder, het aanbod blijft een beetje hetzelfde, populair literatuur, heel veel thrillers, detectives, naslagwerken en dat soort spul. Mijn ogen gaan langs de titels, boeken die ik nieuw kocht voor 20 euro staan hier voor vier of vijf euro, een bestseller gaat na een jaar al weg en vindt zijn weg naar rommelmarkt, kringloop winkel of marktplaats. Waarom zou ik nog een nieuw boek kopen? Vroeger toen de tweedehands winkel nog vlak bij mijn werk was, kocht ik er stapels platen voor een habbekrats, nu is er geen plaat meer te vinden die boven de categorie bzn, abba, hits met tits op de hoes uitstijgen, vinyl is weer in de mode, platen zijn duur, maar ik vond vandaag een box met negen platen, de negen symphonien van Beethoven voor 50 cent, prachtige muziek, die ik nu draai. Thuis gekomen vond ik een email bericht van ebay dat de verkoper van de boiler die ik twee weken geleden heb gekocht en betaald via paypal (ik kreeg een bevestiging van de betaling via een mail), had gemeld dat het object niet betaald was en dat ik het bedrag voor een bepaalde datum moest voldoen of de bestelling wordt geannuleerd. Een bericht met de email van de betaling terug gestuurd, maar ik denk er het mijne van, vooroordelen worden bevestigd, bestel je iets uit Italie dan weet je maar nooit of je het krijgt. Ik ga geen twee keer betalen en de garantie van paypal dat als het product niet geleverd wordt, je het geld terug krijgt. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, kopen via internet blijft een riskante zaak, hoewel het meestal wel los loopt. Wie een loslopende boiler tegenkomt, stuur hem of haar richting hellum, dan vangen wij hem of haar wel op.