thuismetsijtze.reismee.nl

Brandhout.

Er ligt een flinke vracht hout in de tuin, het moet nog gezaagd en gekloofd worden, voor onderdak is gezorgd, het hout moet een tijd droog liggen voordat we het kunnen stoken in de kachel. De grote dode boom in het weiland van pony Jessica laat af en toe dikke takken vallen, niet te tillen zijn ze. De man van wie ik het land huur kwam laatst boos langs, ik had bij gebrek aan telefoonnummer, email, adres op het bankafschrift als omschrijving ingevuld dat de boom in het weiland op omvallen stond en of hij er iets aan kon doen, "dat zet je toch niet op een bankafschrift", zei hij, "dat is voor iedereen te lezen. Ik snapte zijn boosheid niet, heb me verontschuldigd, wel twee keer, toen vroeg hij of ik de boom wilde hebben, kappen voor het hout, maar dat is te veel werk en zo'n lang verlengsnoer hebben we niet voor joop zijn kettingzaag. Ik heb er ook geen zin in, het wordt geregeld, zei hij, de boosheid was uit zijn ogen verdwenen, ik snapte het nog steeds niet, maar nogmaals excuses. Ik was blij dat hij weg ging, de hond blafte, meer valt er niet over te zeggen, de pony graast elke dag in volle tevredenheid, misschien een helm tegen vallende takken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!