thuismetsijtze.reismee.nl

Afgestompt.

Elke avond kijk ik naar het acht-uur journaal als ik thuis ben, ik wil op de hoogte blijven van het gebeuren in de wereld en omstreken. De laatste tijd bekruipt me een gevoel van onbehagen, ook als ik de krant lees, het nieuws is net zo grillig als het weer in de herfst, er is geen peil op te trekken, een lage drukgebied is overgetrokken, even later breekt de zon door en iedereen lacht, een grote gebeurtenis is na een dag geen nieuws meer, een klein berichtje midden in de krant dat is alles. Misschien ligt het aan de berichtgeving, wordt het nieuws eenzijdig belicht, wie bepaalt wat er in het journaal of in de krant komt?, ik weet het niet, ik weet wel dat het land verdeelt is door de vluchtelingenstroom, voor- en tegenstanders van de opvang waar dan ook komen aan het woord, nemen het woord, roepen hun mening, schreeuwen slogans, laten anderen niet uitpraten, luisteren niet of wel maar hebben geen begrip voor elkaar's standpunt, er is geen middenweg, voor of tegen, anders is het niet. Ik moet proberen om niet afgestompt te raken, in beweging te blijven, het nieuws te blijven volgen, positief te blijven over de veranderingen in ons land en in de wereld, schreeuwen helpt niet, praten is beter, luisteren naar het leed van de mensen opent de ogen en misschien de harten. Of is het alleen eigen volk eerst?

AFGESTOMPT

1) Achterlijk 2) Aan de top afgerond 3) Bot 4) Breinloos 5) Blasé 6) Bot en ongevoelig geworden (crypt.) 7) Dom 8) Geesteloos 9) Geestelijk doof 10) Hersenloos 11) Idioot 12) Minder scherp van geest geworden 13) Onbenullig 14) Onnozel 15) Onverstandig 16) Ongeïnteresseerd 17) Stomp 18) Stompzinnig 19) Stupide 20) Verstandeloos
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/AFGESTOMPT/

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!