thuismetsijtze.reismee.nl

Aardperen te koop.

Toen ik thuis kwam stond er een emmer vol met aardperen op de veranda, een klein deel van de oogst. De planten worden drie, vier meter hoog met in het najaar een klein geel bloemetje boven in, familie van de zonnebloem, alleen anders, het zijn eetbare knollen. In de veranderende keuken van Nederland, sla er de receptenboekjes van de supermarkten op na, ligt de nadruk op gezond, uit eigen tuin, maar dan het liefst gekocht bij de supermarkt, het moet niet ten koste van de omzet gaan, alles kan gegeten worden met tientallen heerlijke recepten. Ik verlang terug naar de eenvoudige hollandsche kost, stamppot zonder tierelantijntjes, eenvoudige chinees of een gewone pizza. Alles moet anders, we laten het ons voorschrijven door de guru's van de keuken, stop ermee, bedenk zelf wat je lekker vindt, al zijn het gefrituurde aardappelen met eigen gemaakte mayonaise, alles is te koop, recepten kan je zelf bedenken, wees creatief, niet bang zijn, de koks doen ook maar wat, dat kan je zelf ook. Kortom, aardperen te koop en maak er wat lekkers van.