thuismetsijtze.reismee.nl

Bezinning.

Vandaag was het een dag van bezinning, een helder besef hoe kwetsbaar we zijn, ook al denk ik een dag later dat ik de hele wereld aan kan. Een collega werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht toen hij onwel werd, hij is 61, net zo oud als ik. Ik werd er somber van, bewust van mijn leeftijd, nog niet oud denk ik, ik voel me goed, maar wat zegt dat als me iets overkomt, memento mori, gedenk te sterven, elke dag kan het zover zijn. Gelukkig zakt dat besef snel weer weg naar mijn achterhoofd waar ik het op een veilig plekje verstop, morgen is er een nieuwe dag, carpe diem, pluk de dag. Het zijn de woorden die ik leerde van mijn geschiedenis leraar op de middelbare school, ik heb ze onthouden, net als de psalmen die ik op zondagavond uit mijn hoofd leerde onder de afwas, mijn moeder zong ze voor, ik volgde: "Als G' in nood gezeten geen uitkomst ziet, wil dat nooit vergeten: God vergeet U niet. Het is geen psalm, maar komt uit de bundel van Johannes de Heer, die leerden we niet, te modern, hoe ik er bij kom weet ik niet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!