thuismetsijtze.reismee.nl

Benzinepomp.

Een tijdje geleden stopte de motor van de vw-bus ermee, er gebeurde niets, accu leeg, opgeladen, nog steeds niets. Ik had net vier pakken hooi ingeladen, vervelend, maar ik werd keurig naar huis gesleept. De wegenwacht erbij, die vond het wel aardig zo'n oude bus, halve motor uit elkaar, geen benzine, waarschijnlijk de pomp kapot. Op een originele benzine pomp moest de garage wel zes weken wachten, dan maar een electrische pomp, misschien wel beter. De pomp is gemonteerd, accu opladen, want de bus startte slecht en ik kan deze week weer rijden, prettig met koud en regenachtig weer. De motor heeft zijn taak ook dit jaar weer goed volbracht, iets minder kilometers dan vorig jaar, nog een keer goed schoonmaken, aan de druppellader, het kleed er over en wachten op het voorjaar. De drie wintermaanden kan ik niet rijden, geen wegenbelasting voor een oldtimer is veranderd in een aangepast klein bedrag, maar dan mag ik in december, januari en februari niet rijden. Voor de vw-camperbus gold dezelfde regeling, maar die heb ik veranderd, zodat ik er het hele jaar mee kan rijden, ietsje duurder, maar betalen voor het gebruik van de weg vind ik geen probleem, als het tenminste bij deze kleine bedragen blijft. Het blijft natuurlijk een tic, maar oude gebruikte spullen vind ik het mooiste, eigelijk geldt dat ook voor kleren, ze gaan steeds lekkerder zitten, helaas verslijten ze en moet je weer iets nieuws kopen, dat dan vanzelf weer oud wordt, oude kaasplanken toveren de woning om in een knus houten huis. Misschien de kleuren van de deuren, kozijnen, stoelen, enz. nog aanpassen en ik woon weer in een nieuw huis, werk aan de winkel.