thuismetsijtze.reismee.nl

Oude tekeningen.

Wat een prachtige dag, uitgeslapen, rustig opstaan, wakker geworden door mensen die voor het huis stonden te praten, ze brachten folders rond voor een partij, Groninger Bodem Beweging, waarvan ik lid kan worden voor 10 euro per jaar, misschien lees ik hun verhaal. De hele dag wat aangelummeld, appeltaart gebakken, een foccacia brood, wat opgeruimd, schoongemaakt, gelezen, gepraat met mijn lieve over gisteravond, het werd laat. Ze heeft heerlijk gekookt, iets in bladerdeeg uit de oven met een lekker sausje. We praten over vroeger, duinen, eilanden, het ging eigenlijk over een dierentuin, uit mijn teken kisten haal ik een mapje schetsen die ik maakte in Blijdorp, aquarellen, er zitten ook schetsen in die ik maakte in de waterleidingduinen bij Vogelenzang, ik had ze lang niet bekeken, zo gaat dat met oude dingen, je vergeet ze. Het is donker voor ik het door heb, de pony op stal, een film gedownload, Bloed, Zweet en Tranen, ik ben benieuwd, we gaan zo kijken, een biertje om in de stemming te komen.