thuismetsijtze.reismee.nl

Aywaille.

Een prachtige rit door Limburg naar de Ardennen, gelijk slingerweggetjes door de heuvels, het weer is nog grijs met af en toe een spatje regen, het deert ons niet. Bij friture Laura krijgen we een enorme bak patat met stoofvlees, dat is onze warme maaltijd vandaag. De camping in Aywaille staat naast een klein kasteeltje en vlakbij een supermarkt, we hebben een enorme plek aan het einde van de camping naast een riviertje, hier blijven we drie nachten. Na de boodschappen drinken we een biertje, Chauffe, op het terras van de camping, we eten een flinke eigengemaakte stokbrood gezond, koffie na. Het is toch wel behelpen zonder stoelen, van de camping eigenaar mogen we vier stoelen lenen, maar morhen vroeg moeten ze terug, het wordt mooi weer, hij verwacht veel klanten op het terras, morgen mogen we ze weer lenen. Een provisorische tafel in het midden en we kunnen klaverjassen.

Gisteren moest ik even wennen om weer op pad te gaan met de motor, vandaag was het goede reis gevoel er weer, het rijden en kijken waar je langs komt samen met mijn broers en Jolle. Ik rijd achteraan, Jolle voor me net als vorig jaar, heel vertrouwd.