thuismetsijtze.reismee.nl

Groesbeek

Groesbeek

Vandaag geen verslag van de dag, we staan op een natuurcamping van staatsbosbeheer zonder wifi, dat wordt later.

Tegen 13.00 uur zijn we vertrokken uit Hellum, na een heerlijk maaltijd met pittige pompoensoep en ciabattabrood, beker melk en op weg. Ik liet wel een zielige hond achter, maar daar wordt goed voor gezorgd. Een prachtige weg va de Provincie Groningen naar Groesbeek, stukje door Duitsland, o.a. de stad Kleve, over bijna allemaal kleine weggetjes. Overal is de natuur nog groen, veel donkerder dan in het voorjaar, de herfst lijkt nog ver weg, behalve het weer van vorige week, vandaag een paar druppeltjes regen met dreigende wolkenluchten. Nederland is toch een prachtig land met heel afwisselend landschap, bossen, weiden, maisvelden zie je steeds meer, af en toe glooiend richting Monferland, een plezier om er door te rijden, behalve de vele rotondes. Om een uur of zes reden we decamping bij Groesbeek op, 1 kampeerder op de hele camping, inschrijven op een briefje, betalen doe je later. De tent opzetten ging als of we nooit anders hebben gedaan, de routine zit er nog in. Keesen Jolle gingen boodschappen doen, wij zochten een picknick tafel om bij te zitten en te koken, er staat er eentje midden in het bos, een klein stukje lopen, wel zo comfortabel. Pasta met saus staat op het menu, gezellig eten midden in het bos met een lampje erbij, lekker eten, vroeg naar bed.