thuismetsijtze.reismee.nl

Hout.

De hond begon te blaffen toen we vlakbij huis waren, vreemd volk op het pad, een vrachtwagen met aanhanger daarop een vracht boomstammen, is dit nummer 15? Ja, dat klopt. We komen zes kuub hout brengen, eerst een shaggie terwijl de chauffeur probeerde om de aanhanger de tuin in te draaien, hij stuurde niet goed (genoeg), kwam met zijn ene achterwiel boven de sloot te hangen, kon geen kant meer op. De poging om de aanhanger los te koppelen mislukte, we duwen de wagen het pad wel weer op werd geopperd en het ging goed. Nog een poging achteruit tot min of meer op de goede plek, geen stammen op het pad naar de overkapping waar de bus staat. Ik had al besloten me er zo weinig mogelijk mee te bemoeien, na drie kwartier lagen de stammen redelijk netjes naast het pad in het gras. Vanmiddag komen we nog een vrachtje brengen dan nemen we kleinere stammetjes mee, dat leek me een goed idee. Zes kuub hout voor weinig geld, buurman Jolle had het geregeld en ik had gezegd dat het wel in mijn tuin kon liggen, maar zulke boomstammen had ik niet verwacht, wat een werk om dat klein te krijgen, met een motorzaag en een kloofbijl, zei de buurman, werk voor een koude winterdag. Voorlopig ligt het er nog wel een tijdje, ik kan er net langs met de bus, geen probleem, wel weer extra werk, maar we doen het samen.