thuismetsijtze.reismee.nl

Dapper.

Er zijn momenten geweest waarop ik een beslissing moest nemen, doorgaan met de opleiding, kiezen voor werk of weer gaan studeren, blijven wonen in het westen en nog een paar van die dingen. Eigenlijk ging het vanzelf, de omstandigheden beslisten, haalden me over om de stap te zetten die ik in gedachten al gemaakt had, maar dat wil nog niet zeggen dat ik er klaar voor was. Zoiets duurt bij mij een tijdje, het plan suddert op een klein pitje, toch gaat het borrelen, koken, er moet iets gebeuren anders kookt het over, brandt het aan, het hele plan dreigt te mislukken als ik het er bij laat zitten, er wordt van mij verwacht dat ik iets doe. Ik haal het plan niet van het vuur anders verbrand ik mijn vingers, op de blaren zitten doet ook pijn, ik roer, denk na, de beslissing was al genomen voor ik het plan liet sudderen, ik had nog wat tijd nodig om er aan te wennen. Zo ging het altijd als er iets moest veranderen in mijn leven, kleine stappen, grote stappen, het maakt niet uit, ik moet ze zetten, de ene voet voor de andere dan kom ik er wel, soms een pas achteruit om weer vooruit te kunnen. Het leven is goed voor me, ik leun achterover, het is dapper om een stap te zetten naar verandering, hoe klein ook.