thuismetsijtze.reismee.nl

Achttien augustus tweeduizend veertien.

Op onze reis naar de Noordkaap schreef ik elke dag een verhaaltje, of iets dat erop leek, over wat er die dag gebeurd was, wat ik dacht, soms kwamen er herinneringen van vroeger terug tijdens het rijden, een beeld, een geur, blijde gebeurtenissen of verdriet, tijdens het motorrijden heb je geen stuur over wat er in je hoofd gebeurt, aandacht bij de weg en de omgeving waardoor je rijd dat is ook heel belangrijk. Toen ik weer thuis was, miste ik het schrijven over de dagelijkse dingen, gedachten, herinneringen, flauwekul, wat me bezig houd en dat soort dingen, het is mijn manier om te vertellen wat er gebeurt in mijn leven, mijn hoofd, mijn omgeving. Ik weet ook wel dat niemand daarop zit te wachten, maar toch vind ik het belangrijk om te vertellen wat me bezig houd, in de eerste plaats voor mijn kinderen, onze kinderen, je hebt ze niet alleen. Het zijn ook verhalen, gedachten, mijmeringen die ik graag van mijn vader had gehoord, wat zou het mooi zijn als we een schrift zouden vinden met de geschiedenis van mijn vader door hemzelf geschreven, zijn leven in de grote wereld, zijn jonge jaren, de school waar hij zijn best niet deed, prive onderwijs en de jaren in de oorlof, het verzet, een vriend die wordt vermoord, de oorlog in indonesie, zijn huwelijk met onze moeder, de geboorte van al hun kinderen, hoe heeft hij dat beleefd? Mijn weerstand tegen zijn opvoeding, het geloof, zijn ideeen, alles, het was veel, maar ik weet er (te) weinig van. Ik schreef er een haiku over: meningsverschillen, altijd en over alles, ik mis mijn vader. Een haiku is een kort gedichtje uit japan in lettergrepen : 5-7-5 met in de laatste zin een soort van gedachte.

Ik dwaal af, elke dag iets schrijven, het begon op 18 augustus 2014, een jaar geleden, nu 390 verhaaltjes, zinnetjes, gedachten, hersenkronkels, verzinsels verder, fijn dat het gelezen wordt, prettig dat ik niet weet door wie allemaal, maar bedankt en een dikke kus.

Ik ga er mee door, maar misschien dat er iets veranderd. Ik moet mezelf aan het werk zetten, niet alleen schrijven, maar ook tekenen, schilderen, lino's maken, dat is het plan voor het volgende jaar, er komen foto's van wat ik gemaakt heb of ga doen met een verhaal erbij, niet heel spectaculair, maar ik ga het proberen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!