thuismetsijtze.reismee.nl

Grey Day.

Er zijn dingen waar ik slecht tegen kan, twee dagen grijs weer met veel regen hoort daar bij, ook dat het vroeger donker wordt, het vooruitzicht op de herfst, de lange winteravonden, het stemt me vandaag een beetje somber. Ik heb genoeg te doen, het aanrecht ligt vol met groenten die ingemaakt moeten worden als sausen, chutneys, zoetzuur of iets dat ik nog moet bedenken. Tomaten, courgettes, komkommers, meloenen, uien, pruimen, straks appels, de pannen op het fornuis pruttelen, de kamer ruikt heerlijk naar eten, een beetje van dit, een beetje van dat erbij, proeven, kruiden uit de tuin plukken, die gaan er op het laatst door, dan alles in de schoongespoelde weckflessen, op de kop, etiket erop en klaar voor de winter. Genoeg te eten, daar hoef ik me geen zorgen over te maken, genoeg te lezen, genoeg muziek, genoeg hout voor de kachel, genoeg te doen in en om het huis, genoeg om over na te denken, ik kom de herfst en de winter wel door. Nu moet de onrust in mijn hoofd nog tot bedaren gebracht worden, aanvaarden dat het gaat zoals het gaat, de seizoenen volgen elkaar op, het jaar is nog lang niet voorbij, er gaat nog van alles gebeuren, daar houd ik me aan vast en dat het altijd wel weer meevalt, de houtkachel aan, gordijnen dicht, mooie muziek, een goed of spannend boek. Net als nu, het sombere gevoel is al bijna verdwenen, het vooruitzicht is veelbelovend, het mooie weer komt er aan, vrolijke muziek, morgen een nieuwe dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!