thuismetsijtze.reismee.nl

Wereld vreemd.

Ik heb het druk met de dieren, tussen de middag in mijn pauze rijd ik snel naar huis om de hond uit te laten, de pony te eten en water te geven, na het werk moet ik naar sam, de kat van Jelmer, eerst eten kopen want dat is op. Ze probeert door de voordeur naar binnen te komen, maar ze moet door het kattenluikje, dat weet ze, geen probleem als ik het eten in haar bakje doe, de brokjes zijn ook op, ze weet hoe het werkt, met een gerust hart ga ik naar huis, de kat heeft haar weg gevonden. Nu ik nog denk ik, er zijn geen luikjes waardoor ik kan kruipen om in het paradijs te komen, het luikje gaat niet automatisch open, want ik draag geen halsbandje dat me toegang geeft tot geluk, ik moet het zelf doen. Dat is wel eens moeilijk, niet zo zeer voor mezelf, meer voor de ander, de geliefde, de kinderen, de vriend, de broers en zussen, mijn moeder en mijn vader toen hij er nog was, misschien collega's, maar daar maak ik me niet druk over, ze beschouwen me misschien als een beetje vreemd, maar daar kan ik goed mee leven. Wereld vreemd is een toestand waar ik me achter verschuil, geliefden, familie en vrienden weten wel beter, ik moet het nog leren.