thuismetsijtze.reismee.nl

Gestoord.

Vandaag ging ik naar de kringloopwinkel om een paar detectives of thrillers te zoeken. Na een tiental serieuze werken ben ik toe aan verstrooiing, even de geest ontspannen met een spannend boek, een dag lezen is vaak genoeg, heel plezierig om in zo'n boek te kruipen en er pas weer uit te komen als het uit is. Ik hoef niet na te denken, alleen te volgen wat er gebeurt en uiteindelijk een ontknoping die ik niet verwacht of aan zie komen. Meters boeken staan er bij de kringloop, maar het valt nog niet mee om iets te vinden, een dik boek met gedichten van kinderen door de eeuwen heen, literaire boeken, maar ik zoek iets anders, toch maar meenemen, uiteindelijk vijf boeken onder mijn arm, half geld een koopje. Ik sta bij de kassa, mijn oog valt op een grote bak met platen, vooraan staan vier dozen met 78 toeren platen, compleet, gaaf, klassieke muziek, vier, vijf, zes platen in een cassette. Dvorak, Tsjaikowski twee keer en Mendelssohn. Ik kan het niet laten en vraag hoe duur de platen zijn; een dubbeltje per plaat, zegt de man achter de kassa. Verbaasd vraag ik, een dubbeltje en hij zegt, 1euro vijftig voor alles. Dat kan ik niet laten liggen, ik weet het, het is gestoord, het huis en de schuur puilen uit van de lp's en 78 toeren platen. Dit weekeinde ga ik ze draaien.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!