thuismetsijtze.reismee.nl

Reizigers en avonturen.

Vanavond een tweede verhaaltje van de reizigers in de bus, Arne, Arjen en Jelmer:

Hoi pap,

Weer een update van onze survivalweek tot nu toe. We zijn zondag gaan kajakken, eerst in de ochtend les op rustig water en in de middag een mooie tocht gemaakt over de river l'orb. Kajakken is een hele andere tak van sport dan normaal kanoën, volledig afgesloten in de boot en er kan geen water in de boot komen, zeer wendbaar en bij op de kop in het water kan je zelf omdraaien vanuit een op de kop positie in het water, eskimo teren wordt dit genoemd. Wellicht leuk om een filmpje te bekijken hiervan op internet. Eind van de middag nog een rondje hardgelopen door de prachtige natuur. 's avonds heerlijk gegeten en er was een live bandje op de camping met covers van bekende nummers, maar in eigen style gezongen, erg leuk en gezellig! Maandag zijn we gaan bergbeklimmen. Hier in de buurt wordt veel geklommen en voornamelijk in gorges d'heric, een kloof hier vlakbij. Iedereen een rugzak mee met touwen, zekeringen en van alles erin. De klimplek is een uurtje wandelen en daarna heerlijk de rotswanden beklommen, spannend en geweldig tegelijk. Aan het eind van de middag hebben we een abzeil gedaan vanaf een bergwand van ca. 35 meter hoog, begeleid door Jesper en geweldig om te doen! Daarna heerlijk uitgerust en gezwommen in een beekje die door kloof loopt. Op de terugreis een biertje op het terras en daarna eten koken; Arne, Arjen en ik waren aan de buurt en we hebben pittige rode curry gemaakt, heerlijk! Dinsdagochtend een rustochtend. 's middags een hike naar de top van een berg, een mooi plateau waar we ook de nacht hebben doorgebracht. We sliepen in een tarp, een gespannen doek tussen 2 bomen. In de open natuur in onze slaapzak, leuk om te doen. Woensdag op tijd weer wakker en tijd voor de hike terug via de kloof "gorges d'heric", uiteraard een biertje op het terras op terugreis rond een uur of een. 's middags lekker op het strand van het meertje bij de camping gelegen en gezwommen (dat doen we elke dag om lekker af te koelen). 's avonds een bbq verzorgd door een aantal dames van de groep. Muziekje en drankje erbij, erg gezellig! 's nachts nog gezwommen in de rivier en toen op bed. Vandaag stond speleologie op het programma. Korte autorit naar de ingang van een grot. Klimmen en klauteren, mooi om te zien. Gaatjes waarvan je het niet voor mogelijk houd, dat paste met enig wikken en wegen toch nog om door te gaan. Vanmiddag hardgelopen met Jesper, hij ging iets verder en sneller bergopwaarts en samen weer terug gelopen (we lopen via een binnenroute naar de gorges d'heric en deze dan omhoog). Vanavond pannenkoeken, daarna de dagelijkse afwas, gezellige groepsactiviteit. Vanavond nog een paar biertjes en morgen staat canyoning op het programma incl. een sprong van 16 meter vanaf een rots het water in, spannend!

Liefs Jelmer