thuismetsijtze.reismee.nl

Wespen.

De serre moet geschilderd worden, groot onderhoud, verrotte stukken worden vervangen, ik pak het nu goed aan, zodat het in de komende jaren alleen een zaak van bijhouden is. In de tuin naast de serre zag ik veel wespen, vervelend als ze steeds om je heen zoemen, irritant, ik ontdekte een wespennest vlak bij de plek waar ik aan het werken was, een gat in de grond. Gelijk de gemeente gebeld, ongedierte bestrijding, ze nemen contact met u op meneer, afwachten, het is niet prettig werken met zoveel wespen om me heen. Vandaag belde de man van de gemeente,ik kom zo langs, heel fijn. Ik ging nog eens kijken waar het wespennest was en ontdekte een tweede nest iets verder op, ook een gat in de grond. De man van de gemeente vroeg gelijk of ik wist wat het kostte en dat dit het laatste jaar is dat de gemeente hier voor zorg draagt, het wordt te duur bezuinigingen, dat soort dingen, een gesprek van een half uur, ik ben eigen baas, voordat hij zijn pak aantrok en de wespen te lijf ging, vijf minuten werk. Volgend jaar kan ik het beter zelf doen, een spuitbus kopen bij de welkoop en die leegspuiten in het nest, goedkoper en net zo effectief, ik weet het nog niet. Wel dat ik nog niet verder kon met de serre, verdwaalde en verdwaasde wespen vlogen rond in paniek, hun huis was vernield, ze konden er niet meer in, het leek me beter om me even uit de voeten te maken tot de rust is terug gekeerd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!