thuismetsijtze.reismee.nl

Volle maan en onweer.

Ik zat buiten in de wind, gerommel, flitsen, een bange hond bij mijn voeten, schreef een heel verhaal, maar toen ik op het vakje verwerken drukte verdween het verhaal in de donder, weg, buiten kan ik wel schrijven, maar heb geen contact met het internet ofzo. Niet zo heel erg, vaak schrijf ik oppervlakkigheden, onzin over de warmte vandaag, we moeten meer gaan auto rijden, de kachel hoger zetten als het een beetje koud is, de airco vol aan met deze hitte, meer energie verbruiken, zodat de winters warmer worden en de zomers nog heter. De deuren open, de temperatuur zakt binnen, het wordt aangenaam, the Doors spelen heel toepasselijk Light my fire, live extra lang, donder en bliksem, lekker hard, de buren zijn op vacantie, niemand heeft er last van, wat een heerlijk huis. Toen ik thuis kwam heeft de pony een paar wortels gehad, het is volle maan, die oranje schijnt boven het weiland, ze is met pensioen, een rustige oude dag, dat heeft ze verdient. De hond ligt boven op het matje voor het bed te hijgen, zo bang is ze voor onweer, het hoost van de regen, wel goed voor de pony, een beetje verkoeling. Morgen een nieuwe dag, net als anders, nu is het noodweer, ik zet riders on the storm op, ik hoef de aardbeien geen water te geven vandaag. Knal boem.