thuismetsijtze.reismee.nl

Museum.

Vanavond eerst lekker gegeten met Julia, strudel met courgette, brocolli en champignons uit mijn italaliaanse tuin-en kookboek, daarna samen naar het Groninger Museum, waar we een lezing hoorden over het leven en werk van Werkman, drukker van beroep, na afloop mochten we de tentoonstelling bekijken. Heel mooi om die druksels in het echt te zien, proefdrukken naast elkaar, vooral verschillend in kleur. Julia had voor de kaartjes gezorgd, een oud gezelschap, volgens mij was zij veruit de jongste. Leeft de kunst niet onder de jongeren of vinden ze dit oubollig, bejaard/verjaard, niet meer van deze tijd, ik weet het niet. Ik moest wel aan mijn tijd op de kunstacademie denken, toen ik ook experimenteerde met drukletters, druksels, inktroller, het kon niet gek genoeg, maar toen had ik nog niet van Werkman gehoord, dat kwam pas later. De geur van drukinkt is zo lekker, uitrollen op een glasplaat, het maakt niet uit wat je maakt, als je maar bezig bent, dan komt het vanzelf, inspiratie is zo'n vaag begrip, daar kun je niet op wachten, gewoon aan de slag gaan, maar dat geldt voor alles. Laat nou niets doen, lekker zitten lezen, een sterk punt van mij zijn, maar die geur van drukinkt die wil ik weer ruiken, trouwens acrylverf heeft ook een heel bijzondere lucht en gewone verf, waar ik de serre mee moet schilderen. Ik moet uit mijn luie stoel!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!