thuismetsijtze.reismee.nl

Camping.

Het was laat vannacht, toen ik mijn boek uit had was het al licht, heel bijzonder vind ik dat, nog een rondje met de hond lopen, het paard een pluk gras en naar bed. Mijn moeder belde me om kwart voor tien wakker, ik schrok even, was er iets gebeurd?, nee, ze was met een uitje van het Rode Kruis naar de kerk van Anloo geweest. Rondom de kerk staan doeken met daarop geschilderde, aquarel, getekende, in linosnede afbeeldingen van de kerk, heel mooi, ik heb ze al twee keer bekeken. Dat was de mededeling van mijn moeder, dit moet je zien, heel lief dat ze belde, verder over ditjes en datjes, familiepraat. Vol goede moed aan de dag begonnen, ik wilde met de serre beginnen, maar het werd een dagje op de camping bij huis. Ik ben de enigste gast, lekker rustig, maar het betekende wel dat ik zelf voor alles moest zorgen, koffie, ontbijt, geen bediening, maar ook geen gezeur aan mijn hoofd van vervelende gastvrouwen, rust op de camping. Ik lees de krant, zoek nieuwe boekjes op van Hans Dulfer en Wilfried de Jong, korte verhalen, ik lees ze met een glimlach. Zo gaat de dag langzaam voorbij, ik loop met de hond, zit de hele dag buiten, ik zie prachtige wolkenluchten overdrijven, tussen door schijnt de zon, een dag op mijn eigen camping, alleen jammer dat er zoveel auto's over de weg achter de camping rijden, daar moeten ze nog iets aan doen.