thuismetsijtze.reismee.nl

Op blote voeten.

Ik loop graag op blote voeten, zonder sokken in de klompen als ik met de hond ga wandelen, op slippers naar het werk, als ik thuis kom is het eerste wat ik doe, schoenen en sokken uit, heerlijk om op blote voeten te lopen, over het gras, het grindpad is minder, maar toch probeer ik het. Ik zat te denken aan de gym lessen van vroeger, hbs/havo, altijd op blote voeten volgens mij, ik speelde in het schoolteam volleyball en basketball ook altijd op blote voeten, zelfs in wedstrijden, maar misschien wordt mijn geheugen minder en had ik toch een paar goedkope gympies aan, ik weet het niet meer. We deden mee aan het volleyball toernooi in Assen, internationaal, met het schoolteam, er was een mogelijkheid om te blijven overnachten bij een gastgezin, we maakten er gebruik van, maar het was geen succes. We gingen met de trein naar Assen samen met onze vriendinnen en we kwamen terecht in een park waar militairen oefenden of in ieder geval rond liepen, we hadden goedkope AH wijn mee om de tijd te doden en ons te vermaken. We kwamen bij ons gast gezin en kregen koffie met iets erin geserveerd, niet te drinken, stiekem bij de planten gegooid. We speelden heel goed tegen een zweeds team, wonnen bijna, maar er was iemand die het verpestte, geen naam. Verder weet ik er niet zoveel meer van, speelden we op blote voeten? Jolle weet jij het nog? En Cuby speelde op de laatste avond de sterren van de hemel.

Sander

Goed mogelijk dat je op blote voeten sportte. Dat deed ik ook altijd bij gym (ook op toernooien) en was tot begin jaren '90 heel gewoon. De meeste meiden in mijn klas deden dat en ook sommige jongens.

Toen ik op het universitair sportcentrum voor het eerst ging BOMMEN (Bewegen Op Muziek) keek een aantal mensen me wel raar aan. Toch ben ik ook dat altijd op blote voeten blijven doen. Lekker vrij en zo gewend.