thuismetsijtze.reismee.nl

Rondje Drenthe.

Het wordt warmer, de zon schijnt door de ramen in de serre, 's morgens vroeg, iets later want ik kan uitslapen, is de temperatuur in de kamer 23 graden, lekker warm, behagelijk, maar met het later worden stijgt dat snel. Ik ga buiten zitten, doe deuren tegen elkaar open, het helpt even, het wordt tijd om de zonneschermen/doeken weer boven de serre te hangen, dat scheelt minstens 5 graden binnen, maar er zijn niet genoeg (tent) rubbers om ze mee te bevestigen aan de haken. Probleem, bestel ik ze online ergens, ga ik naar Schwitters in Siddeburen of de Welkoop in Hoogezand, ik heb ze nu nodig. Tijdens de derde kop koffie krijg ik een ander idee, ik rij naar de Vrijbuiter in Roden en maak er een mooie motorrit van, vacantie of niet. Ik pak de kaart, bekijk de route, schrijf de plaatsen waar ik langs wil op een A4 met viltstift en stop het papier onder het doorzichtige plastic van de nieuwe tanktas. Een hele middag onderweg, ik koop de tentrubbers en op de terugweg rijd ik verkeerd, maar omkeren doe ik niet, dat heb ik vorig jaar geleerd, er komt altijd wel weer een weg die je op het goede spoor brengt. Vanmiddag duurde het even, maar uiteindelijk zag ik het dorpje waar ik langs moest om weer thuis te komen en op het einde nog een omweg, helaas de brug was open voor onderhoud. Het maakt niet uit, er is altijd een weg naar huis en haast heb ik nooit. Wel uitkijken voor automobilisten, die je niet zien, geen voorrang geven of anderszins, bij Midlaren reed een oude Volvo de voorrangsweg op, ik kwam ook nog van rechts, zonder te stoppen, te kijken of zich te verontschuldigen, in de remmen of er boven op, gelukkig rijd ik bijna nooit hard, tijd genoeg, maar wat een gesukkel. Morgen de zonneschermen ophangen, kijken of het scheelt, gelijk de dakgoten schoonmaken en genieten van het weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!