thuismetsijtze.reismee.nl

Beatles, broers & Wings

Heel bijzonder is zo'n dag/avond uit samen met twee broers. Ik werd naar de trein gebracht, samen met Carien, door dochter Julia, die haar rijbewijs heeft gehaald in 1 keer. Op het station van Haren wachtte broer Peter op ons, samen naar Utrecht,( in Zwolle afscheid genomen van Carien), waar broer Lo al op het goede perron stond. We zijn naar zijn huis gelopen, hebben daar heerlijk in de zon zitten praten met een biertje. Lo kookte een lekkere pasta + saus voor ons, op weg naar Amsterdam Ziggodome, waar heel veel mensen graag naar binnen wilden. De spanning om naar een concert te gaan is een beetje verdwenen, het zijn er al zoveel geweest, maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar dit optreden, één van the Beatles, niet zomaar iemand, Paul van het duo John & Paul, die samen de meeste liedjes schreven, ze schreven ze apart, maar ze waren over een gekomen om onder al hun liedjes, Lennon & McCartney te zetten. We hadden een stoel op de bovenste ring op de hoogste rij, een voordeel was dat er niemand achter ons zat. we konden staan dat maakt het beleven van de muziek echter, mooier, je kan bewegen in plaats van stil op een stoel te zitten. Half negen, Paul komt op en zet "eight days a week" in, de tekst zit in mijn hoofd geramd zo vaak heb ik het nummer gehoord. In de eerste klas van de middelbare school deed ik soms mee met een wedstrijdje "platen raden", er werd een singeltje opgezet, precies, bij de begintoon wist ik het vaak al. Zo is het gebleven, de liefde voor muziek, alles is bijna waard om er naar te luisteren, als het met het hart is gemaakt of met het hoofd gecomponeerd met het gevoel van het moment. Paul speelde door, hij zong prachtig, een kleine, goede band begeleidde hem, bas, gitaar, piano net wat het nummer vroeg, bekende nummers, nieuw of onverwacht, in een afwisseling die geen minuut verveelde. Herinneringen kwamen met een nummer, mijn eerste verliefdheid, het meisje was helemaal gek van the Beatles, plaatsen, gebeurtenissen, te veel om te vertellen, af en toe een traan bij iets verdrietigs of uitbundig meeschreeuwen met de hits. Drie uur Paul was eigenlijk nog te kort, maar wel heel mooi en spectaculair, zie het youtube filmpje.

Paul McCartney Setlist Ziggo Dome, Amsterdam, Netherlands 2015, Out There! Tour