thuismetsijtze.reismee.nl

De Heer slaapt met watjes in zijn oren.

Het is de titel van een boek geschreven door Frans Pointl, ik kocht een doos boeken voor bijna niks van iemand, nooit meer koop ik een boek, een bestseller voor de nieuwprijs, een half jaar later koop ik hetzelfde boek voor 2,50 bij de kringloop, na een jaar nog goedkoper. Ik hoef niet als eerste een boek te lezen, dat komt wel, ik heb er nog wel honderd en meer staan voor de toekomst als ik tijd genoeg heb, maar krijg ik de tijd van de Heer of heeft Hij zijn oordopjes in en hoort me niet. Hij luistert naar Captain Beefheart net als ik, zeven platen te koop op marktplaats, voor de Heer een schijnbedrag, voor mij een vermogen.

Het is triest dat de Heer slaapt of wakker is met watjes in zijn oren, Hij hoort het leed van de wereld niet, het is ten slotte Zijn wereld, geschapen in zeven dagen, de mens had het al gauw bekeken en wilde God zijn in de hof van eden, goed van kwaad onderscheiden, er was een boom met vruchten, als je er van at, zei de slang, dan wist je het antwoord, maar de mens verloor zijn onbevangenheid door te eten van een verboden boom en voelde zich schuldig, zondig, het is nooit meer goed gekomen, God zag dat het slecht was, maar Hij deed niets, terecht, de mens weet het altijd beter.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!